« Vision crip de l’éducation sexuelle » : Une table ronde sur les futures éducatrices et éducateurs
DOI :
https://doi.org/10.15353/cjds.v11i2.890Résumé
En 2021, un groupe de 76 étudiantes et étudiants de troisième année du baccalauréat, dont beaucoup sont de futures éducatrices et éducateurs, ont conçu six outils numériques accessibles et en libre accès différents pour rendre crip l’éducation sexuelle, en partenariat avec des personnes militantes de la communauté des personnes handicapées, sourdes et homosexuelles. Ce projet d’éducation expérientielle, appelé « Vision crip de l’éducation sexuelle : Développer des outils numériques pour les enfants handicapés, sourds et homosexuels », a commencé par une table ronde publique.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence

Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
There are no article processing or submission charges for CJDS authors.
Author(s) are not required to assign their copyright in and to their article to the Canadian Journal of Disability Studies. Instead, The CJDS asks for one-time rights to print this original work.
All articles in the journal are assigned a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license.
Authors are asked to contact the journal Editor if they wish to post the article on any website; translate or authorize a translation of the article; copy or otherwise reproduce the article, in any format, beyond what is permitted under Canadian copyright law, or authorize others to do so; copy or otherwise reproduce portions of the article, including tables and figures, beyond what is permitted under Canadian copyright law, or authorize others to do so.
Contacting the Editor will simply allow us to track the use and distribution of your article. We encourage use for non-commercial, educational purposes.
Authors must provide proof of permission clearance prior to the publication of their work if they are including images or other materials that are not their own. Keep in mind that such clearance can at times be costly, and often takes time. The journal editor can often work with you to seek permissions if you need information, advice or assistance.