Derrière le pinceau : Comprendre l’impact de la recherche basée sur l’art visuel dans la vie des enfants et des jeunes handicapés et perspectives méthodologiques pour l’application de la recherche basée sur l’art
DOI :
https://doi.org/10.15353/cjds.v11i2.891Résumé
La recherche basée sur l’art est prometteuse, notamment en raison de la possibilité de travailler avec des modes incarnés d’être et de savoir, de soulever des préoccupations sociales et politiques ainsi que de répondre à de nouvelles requêtes amenées par les personnes participantes. Dans cette revue narrative critique de la littérature, nous examinons la manière dont les enfants et les jeunes handicapés utilisent cette méthodologie en contexte de recherche grâce à un examen attentif des études qui utilisent la recherche basée sur l’art visuel. Un objectif secondaire est de glaner des perspectives méthodologiques à partir de l’application de la recherche basée sur l’art à la vie des enfants et des jeunes handicapés pour favoriser ce dialogue critique.
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
![Licence Creative Commons](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.
There are no article processing or submission charges for CJDS authors.
Author(s) are not required to assign their copyright in and to their article to the Canadian Journal of Disability Studies. Instead, The CJDS asks for one-time rights to print this original work.
All articles in the journal are assigned a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license.
Authors are asked to contact the journal Editor if they wish to post the article on any website; translate or authorize a translation of the article; copy or otherwise reproduce the article, in any format, beyond what is permitted under Canadian copyright law, or authorize others to do so; copy or otherwise reproduce portions of the article, including tables and figures, beyond what is permitted under Canadian copyright law, or authorize others to do so.
Contacting the Editor will simply allow us to track the use and distribution of your article. We encourage use for non-commercial, educational purposes.
Authors must provide proof of permission clearance prior to the publication of their work if they are including images or other materials that are not their own. Keep in mind that such clearance can at times be costly, and often takes time. The journal editor can often work with you to seek permissions if you need information, advice or assistance.